tekan ke MY FRIENDSTER AND MYSPACE »

Saturday, December 12, 2009

Anugerah Buat Teman

Anugerah Buat Teman

ERTI KAWAN:
SAHABAT(TEMAN)
BERSAUDARA
PENASIHAT
SUSAH SENANG BERSAMA
PENDORONG
SANGGUP BERPISAH KERANA KEBENARAN

2 PERKARA YANG MESTI KITA LUPAKAN
KEBAIKAN KITA PADA ORANG LAIN
KEBURUKAN ORANG LAIN PADA KITA

2 PERKARA YANG MESTI KITA INGAT
KEBURUKAN KITA PADA ORANG LAIN
KEBAIKAN ORANG LAIN PADA KITA

MUTIARA KATA SEORANG SUFI
HAK SEORANG KAWAN
JIKA ENGKAU TIDAK MAMPU MEMBERI BANTUAN KEPADANYA,
JANGANLAH PULA ENGKAU MEMBERI KESUSAHAN KEPADANYA,
JIKA ENGKAU TIDAK MAMPU MENGGEMBIRAKANNYA,
JANGANLAH PULA ENGKAU MENDUKACITAKANNYA,
JIKA ENGKAU TIDAK MAMPU MEMUJINYA,
JANGANLAH PULA ENGKAU MENGEJINYA...

CINTAILAH orang yang engkau cintai sekadarnya saja,
siapa tahu suatu hari nanti ia menjadi orang yang engkau benci pula
BENCILAH orang yang engkau benci sekadarnya saja,
siapa tahu suatu hari nanti ia menjadi orang yang engkau cintai pula
-saidina Ali Abi Talib-

*Artikel asal oleh : Penceramah motivasi Ustaz al-kausar

7 comments:

cHinAtsU said...

aten like this... ;)

AzzizatulHuda said...

CINTAILAH orang yang engkau cintai sekadarnya saja,
siapa tahu suatu hari nanti ia menjadi orang yang engkau benci pula
BENCILAH orang yang engkau benci sekadarnya saja,
siapa tahu suatu hari nanti ia menjadi orang yang engkau cintai pula
-saidina Ali Abi Talib-

terbaik :)

opiesz said...

wah paiee.....
genangan air mata dikelopak mataku
gugur membasahi pipi..
jiwa ku terjentik oleh maksud ayt yg mendalam dilontarkan..
hak3...
tisu dh menggunung kat sbelah nie,
konklusi aku,
lpas nie aku nk cintai ko sbagai sahabat suam2 saje dan benci ko suam2 kuku aje,,
buleh2? =P

^^,

JkiNG said...

thanx aten n azzi^_^

Office!! ops.. Opiesz..
igat tu.. cnta la q__a skdarnye aje..
ngan aq x pe..
hee.. grou je.. wat rnungan kte brsama..

Anonymous said...

suker sgt post nih,
hargai lah teman yg kita ada, walaupun berat untuk hati kita menerimanya, jgn pernah lupa akan kenangan bersama, dek kerana kenangan bersemi selamanya. Sahabat bukan untuk dibedakan, sahabat untuk selamanya..gud luck

~ dari seorg yg amat dekat tetapi amat jauh ~

Anonymous said...

yup, very nice post...nk tmbh skit

"Jika hari ni engkau tersenyum untuk nya, maka senyum lah kepadanya buat selamanya, jika hari ini dia bersalah, engkau betul kan lah khilaf nya, jangan ko biar dia tertanya-tanya apakah salahnya, hingga tiadal agi senyuman buatnya'...

opiesz said...

haha~
nk men isi tmpat kosong plak...
ak ngn die jz kwn dowh..
^^